fredag 28 mars 2014

Bea testar bloggen och presenterar sig.

Hej alla bloggläsare!
Det är jag som är Bea (Beatrice) och rider Berenice. Det är första gången som jag skriver i bloggen och jag hoppas det funkar.
Jag tänkte jag kunde passa på att presentera mig lite snabbt och berätta hur jag kom i kontakt med Susanne och Calle.
Jag är lite över 30 år, bor i Skurup med min man och två barn. Jag har två egna hästar, en arab f. 92 och hennes dotter (hispano arab), f. 10. Hösten 2007 (om jag inte minns helt fel) flyttade jag min arab till Susannes granne och det var i samband med det som vi lärde känna varandra. Då hade inte Susanne skaffat några peruanos än utan hon hade bara Heljar, Ghia och Aramis. Kort därefter anlände Girasol och sedan även Berenice. Jag minns första gången jag såg Berenice. "Wow, vilken vacker häst!" tänkte jag. ""Hon har verkligen utstrålning. Jag fick även prova att rida henne och jag tyckte att hon var väldigt trevlig. Hon var och är fortfarande en känslig häst och det tycker jag om. Tyvärr hade jag inte möjlighet då att rida henne regelbundet utan det blev enstaka gånger. Idag ser det annorlunda ut bland annat p.g.a. att ingen av mina egna hästar kan ridas.
Jag har ridit Berenice regelbundet, ca   4-5 gånger i veckan, sedan årsskiftet. Vi lär känna varandra bättre och bättre och jag tycker hon är en alldeles fantastisk häst. Jag hoppas jag har tid och möjlighet att fortsätta rida henne även sedan min unghäst har blivit inriden.

1 kommentar: