onsdag 22 oktober 2014

Träning för Evelin och andra äventyr

Igår kväll red jag (Bea) och Therese lektion med Berenice och Lilly för Evelin. Vi red i ridhuset på Nällevadsgården. Skönt när det är blöt ute. Vi fick träna på hörnpasseringar och skänkelvikningar och allt gick bra. 
När vi var färdiga hade det börjat skymma och himlen öppnade sig igen. Som tur var hade både jag och Therese våra långa regnkappor. De har varit superbra dessa regniga dagar. De hjälper dock inte mot vatten underifrån som jag snart skulle få erfara. 
Så som det regnat så hade det bildats en stor vattenpöl precis innan man rider in i skogen. Den skulle vi gå igenom liksom på vägen till ridhuset, inga konstigheter där. På vägen hem var ljuset skumt och jag missbedömde en trädgren, som stack ut vid vattenpölen, vilket resulterade i grenen svepte mig ut sadeln. Jag försökte hålla mig kvar men det var lönlöst. Jag landade rakt i vattenpölen. Jag landade mjukt iallafall, men det var en klentröst när jag fick rida hem blöt. 
En lustig sak var att varken Therese eller Lilly märkte den dramatik som försig fick bakom dem. De hade nog med få rätt på ficklampan och när den väl slogs på skrämde den nästan slag på Lilly.
Ja, så kan det gå när vi fyra är ute på tur. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar